onsdag 13 mars 2013

Kippholmen

På kvällen blev det först en promenad med Vessla. Medan Diesel låg hemma och vilade. Diesel fick en kong fylld med blodpudding så att han skulle vara lugn. Väl hemkommen från promenaden kände jag att jag inte alls var sugen på att bara gå en vanlig runda med Diesel. Så jag messade Linda och frågade om hon och Pontiac var sugna på att hitta på något. De nappade direkt och vi åkte ut till Kippholmen. Det var jättefint där ute, trots att mörkret redan kommit. Gick en runda och grabbarna fick gå lösa. De sköter sig jättefint tillsammans. Inte mycket lek mellan dem, men det gör ju inte så mycket. Diesel var duktig och lystrade bra. Hade ost med mig i en påse att kunna belöna honom med och det var poppis. När vi åkte hem höll Diesel på att toksomna i bilen, men jag bråkade lite med honom och försökte hålla honom vaken. Väl hemma fick han kvällsmat och sen la han sig lugnt i buren, och jag och Vessla gick ut på en kvällspromenad. Nu är det slapp i soffan medan vi håller koll på Husses tåg, så att det håller tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar