måndag 11 mars 2013

Tänderna börjar falla ut...

Nu har tänderna börjat trilla ut. Två av framtänderna har försvunnit och en ny tand är redan på väg. Häftigt vad snabbt det går, när det väl börjar. Två av tänderna i underkäken är lösa. *Smile for the camera.*

Blev en skogspromenad innan lunch idag. Höll på att sluta riktigt illa, då det strax efter jag tagit den här bilden kom en labbe rusande. Hann lagom koppla Diesel och tänkte gå därifrån med mina, men se det gick ju inte. När de som hade labben inte fick tag på den, så kom den och sprang runt runt runt oss. Där står jag i mitten och försöker bara hålla i mina så gott det går. Kunde inte ens bli ordentligt förbannad på dem. Till slut lyckas gubben kasta sig och få tag på hunden. Hade nog gått ungefär 2 minuter av snurra runt runt. Skönt att kameran som jag hade hängande om halsen klarade dansen, och att ingen av hundarna blev skadad! Jag är dock nöjd med att jag efteråt hade närvaro nog att låta Diesel få hälsa på den andra hunden i lugn och ro, så att han inte skulle ha något kvarstående av situationen. Undertiden la sig Vessla ner och tuggade på en pinne, så hon släppte nog allt också.

Sen traskade vi hemåt. Lillpysen var sig lik.

På eftermiddagen serverades måltiden utspridd över gräsmattan igen. Kameran fick följa med ut. Diesel jobbar på duktigt, med nosen i backen.

När han letat på ett bra tag måste han bara slänga upp ett öga och se att Matte står kvar.

Efter ytterligare en stund var det bägge ögonen som kikade upp, innan han fortsatte att jobba vidare ett tag till.

Nu ligger han som utslagen i soffan och sover jämte mig. Husse och Vessla ska iväg och träna för Mona, och vi ska bara ta det lugnt här hemma. På torsdag börjar vi valpkurs. Det ska bli spännande. Känns som att vi inte lärt oss något alls än, men vi får väl se när kursen börjar.

1 kommentar:

  1. God morgon, idag skiner solen o inte någara isvindar, kan inte bli bättre jo det kan det men ändå ja du fattar. Härligt att sitta ute i solen lite o låta han leta sin mat .-) Valpkurs spännande, vart ska ni då?
    Önskar er en trevlig dag utan flygande gubbar som landar på lösa labbar ;-)
    KRAm

    SvaraRadera