tisdag 5 mars 2013

Njuter med trollen

Var ute häromdagen med Diesel i trädgården. Försökte fota lite samtidigt, men det var inte lätt. Panda kom förbi och hälsade på, och han lyckades i alla fall fastna på filmen. 

Strax efter lunch idag blev det en tur i skogen med mina två hoffetroll. Efter... låt mig räkna efter... 7 försök, lyckades jag få en bild när bägge två satt kvar och inte tittade åt helt fel håll ;o) Det tar sig!

När vi kommer tillbaka från promenaden och det är så här gått väder som det var idag, passade jag på att sätta mig på trappan en liten stund, så får odjuren slappna av lite innan de får komma in också. Vessla la sig ner ganska snabbt.

Även Diesel la sig ner, men han höll koll på Panda som var på andra sidan av entrén.

Så gick Panda runt och kom förbi på framsidan. Där la han sig och rullade i gruset. Bägge hoffetrollen skötte sig och stannade kvar. Vessla låg kvar och Diesel satte sig upp för att hålla koll.

Så väntade vi ett tag till och då slappnade Diesel av igen.

Slutligen la han även ner huvudet! Yes!

Sen gick vi in. Skönt när vädret tillåter att man kan få slappa lite i solen.

2 kommentarer:

  1. ja jag är säker på att våren är på G man man ska inte ropa hej, kan ju vara så att vi vaknar till 25 cm snö en morgon *asg*
    Att bara få sitta eller stå i solen o andas är sååå skönt. Här är det disigt idag, minus 2 ute får väl se om solen klarar av att tränga bort diset?
    Ser fram mot fler av era äventyr <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Patricia! Vissa promenader bara njuter man. När alla 3 (Panda också) uppför sig bra så känner man sig bara så nöjd. En sådan promenad fick vi i morse. Så skönt. Sen infaller såklart kaoset däremellan, när bägge hundarna bara drar i koppel och inte vill uppföra sig alls, och Panda springer runt och bara retas. Hoppas att vädret spricker upp och att vi alla får njuta av solen idag också.

      Radera