torsdag 18 april 2013

Kvällsträning på GMBK

Nämen, Vessla har hamnat på golvet. Hur kan det komma sig?

Aha, valpen har tagit hennes fåtölj. Har fröken lagt av sig? Inte trodde jag hon skulle acceptera att valpen tog hennes fåtölj, men hon säger inget om det.

På kvällen åkte vi till GMBK för lite träning, framför allt social och bara vara på klubben träning. Som vanligt på klubben, men faktiskt första gången med Diesel sköts det på skjutbanan jämte klubben. Inte en reaktion på grabben. Skönt! Lite senare blev det platsliggning med skott och då flaxade öronen lite på honom, men efter ett tag när de gått över till budföring med skott så reagerade han inte det minsta på skotten.

Vi tränade en del på sitt och ligg kvar, kontakt så klart, och att inte dra fram till en massa andra hundar. Diesel skötte sig bra! Han är en duktig kille. I slutet av kvällen tog jag fram pallen och satte mig på för att vila lite. Då kom Diesel och la sig jämte mig med huvudet i mitt knä, sötnosen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar