onsdag 10 april 2013

Kvällsträningar

Åh så härligt det är att kunna gå ut på kvällen efter kl 19 och träna här ute på "ängen" och det är ljus och lagom varmt! Super! Denna vecka blev det ett litet pass i måndags och ett lite längre pass idag (onsdag). Vessla har iofs rätt så många störningar i form av "spöken" och ett intresse av allt som rör sig runt planen och gångarna utanför, men det blir ändå en del gjort. Det är också viktigt för mig att träna på detta och försöka lita på henne trots att jag ser att hon verkligen vill och tänker sticka - men med viljekraft och lite hjälp lyckas jag hålla henne kvar och kan belöna.

Vessla har varit pigg och fått upp farten på dessa träningarna också. Det är skönt, bättre än inomhus!
Flera saker har gått framåt på sistone, bland annat tung apport, kryp och framåtsändande (där vi tränat mest på "sakta-gåendet". Sträckan framför blir längre och längre, även om det är lite varierande hastighet. Oftast väldigt väldigt bra riktning!!!

Idag körde vi även inkallning med ställande både för LK3 och brukset. Båda gick bra, hade både fart och bra ställande! Sen körde vi ett par långa fria följ med och utan kommendering. Riktigt bra på dessa också. Men som sagt, träning utan "annan störning" brukar ju gå bra. På fredag blir det lite träning med träningsgruppen igen, då blir det nog desto mer störning och okänd plan.

Diesel och Pia har också varit med tränat och lekt. Han springer t o m till mig med glädje när jag har nykokt kyckling med mig :-) Duktig är han!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar