onsdag 27 februari 2013

Ännu ett spår...

Även idag blev det ett litet spår åt grabben. Det svåraste är att få smyga iväg och lägga ut spåret åt honom. Han har lärt sig hur man rymmer ut ur valphagen och passar gärna på och smyger upp till ovanvåningen när man går hemifrån. Sen tar han sig inte ner därifrån, utan står där uppe och hittar på hyss. Toarullar som pulveriseras, mössor som hamnar uppe istället för där de tidigare legat. Och när man kommer hem så piskar svansen så att han nästan går omkull. Men idag lyckades han inte rymma från hagen utan var kvar när jag kom hem igen. 

Spåret var återigen 50-75 steg långt, med blötmat utlagd lite här och där. Sista sträckan gick jag 20 steg utan foder, och där jobbade han riktigt bra! Men när vi kommer fram till slutet, en rejäl hög med foder, så var det någon annan som ätit upp den! Åh, attans! Tur att jag hade vanligt godis i fickan och kunde slänga fram en hög åt grabben. Det var inte många minuter från det att jag la ut spåret till det att vi var tillbaka där och tog det, men ändå har någon annan hunnit gå dit och norpa slutet. Tur att det inte var tomt i hela spåret i alla fall. Nu ligger grabben och sover gott här hemma. Skönt! Nästa gång får jag testa att glesa ut belöningarna redan tidigare i spåret. Hoppas bara att jag själv får välja var godisarna ska vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar