lördag 23 februari 2013

Husses nya påhitt

Jag har jobbat en hel del på fritt följ och kontakt på sistone och ofta är det en hårfin skillnad mellan när det går bra och när det går dåligt. Eller iaf när det känns dåligt, för det kan det göra trots att folk på sidan säger att det ser bra ut. Min teori är att jag är så van den nivå av kontakt när jag nästan hela tiden ser Vesslas ögon i ögonvrån och att det är avsaknad av detta som gör att jag tappar känslan av att hon går bra. Även när hon tappar denna kontakt så går hon oftast i rätt position - självklart kan detta för någon som inte ser det hela från mitt perspektiv se helt rätt ut.

Nu kom jag på idén att jag vill kunna följa upp detta lite mer - så jag agerade på en plötslig nyckfullhet och skaffade denna lilla rackare.

Det är en liten "actionkamera" som går att spänna fast med hjälp av t ex en rem (och lite andra sorts hållare dessutom). Jag har testat att spänna fast den direkt på huvudet och det blev faktiskt ganska hyfsat. Här följer 3 olika filmer som jag har tagit med kameran under helgen. De två första från inomhus på Åskväders och den sista på Kungälv BK. Tyvärr är den sista dels lite felvriden och dessutom en del skakigare än de två första. Hela den sista filmen och fotpasset var över 4 minuter men jag har klippt bort delar där jag skuggade Vessla för mycket samt delar där jag sprang och det skakade alldeles på tok för mycket.








Och sista filmen.



Det är kul att se att kontakten för det mesta är bra och att hon reagerar snabbt på svängar och vändningar. Man ser även att hon ibland måste titta lite mer framåt och släppa blicken, men jag tror att det är mer för att hon ska känna säkerhet var hon går än att hon har ointresse. När hon sen tar kontakt igen ser det ju toppen ut. När jag går med kameran är jag dessutom extra noga med att inte titta så mycket på henne, och det borde hjälpa till att få upp hennes intresse för att ta kontakten. Tyvärr ser man inte så mycket hur sättanden ser ut (förutom ett par som är riktigt sneda / vida), men jag får väl sätta upp en kamera till som filmar från min högra axel och bakom mig :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar