söndag 10 februari 2008

Hoffeträff i Kungälv

Söndag och hoffeträff igen. Tyvärr hade vi inte samma tur med vädret idag som vi haft de tidigare två träffarna. Det var tjock dimma och småfuktigt i luften, så till en början drog jag inte ens fram kameran. Fast slutligen hade jag ändå hunnit knäppa lite över 500 bilder. Jag har gjort en ordentlig sortering och urvalsprocess och här kommer bara 25... Vi började idag med med att gå serpentiner. Det var fler hundar och hussar och mattar som var med idag jämfört med de tidigare träffarna. Väldigt många nya hundar och folk, så det där med namn... men jag försöker i alla fall. Det var fortfarande ganska blött på planen och Vessla var lite kinkig idag. Ville inte riktigt lägga sig ner i det blöta, så hon fick fuska lite när vi tränade lite platsliggning. Här ligger hon fint på filten i alla fall.



Här hoppar den stora finska tiken Tosca, samt en ståbild. Tyvärr märks det dåliga vädret i att kvaliteten på korten inte riktigt blir så bra som man hoppas på.



Toscas matte ska hälsa på Vessla och Husse jobbar på att Vessla ska vänta tills dess att hon får ett varsågod, du får hälsa. Just här ser det ju ut att gå bra, men oftast så vill hon ju gärna klättrar på folk och hänger sig i kopplet för att nå fram.


Det här tror jag är Mindi. En tik på 15 månader, om jag inte missminner mig fullständigt.


Här tror jag att det är Aramis, 8 månaders hane.



Mixa tränar på apport.


Och stiliga Baxi.


Med på dagens träff var Anton, från Bergenhovs kennel. Han är kullbror till Maja som var med på förra träffen. Efter träningen så fick Vessla och Anton leka av sig en stund. Anton var betydligt grovare än Maja och Vessla för den delen, men de lekte fint tillsammans och det kändes som att de lekte jämnare än vad Vessla och Maja gjorde för två veckor sen.






Shitsun Elsa, som till vardags umgås ofta med Anton var även hon med och lekte lite på en kant. Men hoffarna var lite väl vilda för henne.

Sen var det dags för fika. Härligt att koppla av en stund och prata en massa strunt.


Demi fick komma ut en sväng efter fikat.

Sen var det dags för några av de lite äldre hoffarna att leka av sig en stund. Aramis och Mindi, fick busa loss ordentligt. De var lite vildare än valparna i sina lekar. ;o) Fångade en fin lekinvit från bägge hundarna på första kortet.




Hemma igen efter några timmars träning, och Vessla ligger utslagen på golvet. Det är knappt att hon vill ut och kissa ens. Eftersom hon lekt och rullat sig massor i lervällingen idag, så blev det en snabb avsköljning i duschen direkt när vi kommit hem. Men efter det så har hon mest fått sova. Det var återigen en väldigt trevlig träff och det var skoj att det var så många nya människor och hundar idag. Om alla dyker upp vid ett tillfälle så blir det verkligen en rejäl grupp med hoffar! Tänk att det fanns så många här runt omkring.

5 kommentarer:

  1. Ha Ha då vet du hur det känns jag brukar med ha många gånger fler kort än vad jag hade idag. Det kändes lite fattigt, dåliga kort och inte många men det blev en liten liten sida iallafall.

    Härliga kort när dom lekte, där var jag inte en o kikade. Alltid lika kul o se valpar....

    Ha en bra kväll... nu skall jag fortsätta med mitt projekt, skapa hemsida *ler*

    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Åååå önskade så att vi hade varit med idag... Itället så ligger jag i influensan och försöker kurera mig så gott det går... Det är det värsta jag vet. Ha det gott så hoppas jag att vi ses om 14 dagar om inte tidigare! Kram, Johanna o Mythos

    SvaraRadera
  3. Hejsan! Ja det va riktigt roligt å vara där å träffa alla. Hoppas oxå att jag kan komma nästa gång med. Vi får la se vart vi hamnar då dock. Är det oki att snicka korten på Mindi kanske?? Speciellt den med lekinviten=) Klockren!! Långt ni verkar kommit med Vessla. Roligt! På återseende/Ina&Mindi

    SvaraRadera
  4. det tackar vi för. kanske inte behöver fråga dig nästa gång man hittat något man vill ha då?! på återseende. MvH Ina&Mindi

    SvaraRadera
  5. Jösses vilka fina bilder, trots dimman...
    och hjärtligt tack för att ni fångade Tosca på bild. Hon brukar vara för snabb för vår kamera.
    och alla namn blev rätt!
    Vi ses!
    Magnus &co

    SvaraRadera