lördag 16 februari 2008

Inför tågresan...

I morgon ska Vessla och jag ut och åka tåg för första gången. Vessla verkar ta det hela med lugn och ro, åtminstone än så länge. Medan jag börjar fundera på alla problem som kan uppstå. Det känns lite konstigt att åka bort från Husse, och inte ha honom att lämna över Vessla till, om man känner att man behöver en paus. Men jag ska ju till hundmänniskor, så egentligen är det ju inte ett problem. Det är väl bara resan som jag kommer att vara ensam med henne. Jag kommer att ladda upp med ett megalager med ost och muta henne till att vara lugn och snäll. Har packat ikväll och tryckt ihop allt till att bara bli en stor ryggsäck. Känns skönt att kunna ha bägge händerna lediga, så att man kan hålla kopplet i en hand och mata med godis från den andra.

Jag tycker egentligen inte om att åka tåg, ens om jag är utan hund. Det är så knöligt med väskor och grejjer, och så oroar jag mig alltid för att hitta rätt station och förseningar och sånna grejjer. Det är väl mest fånerier. Får väl se om jag hinner logga in och skriva om våra upplevelser i morgon kväll.

1 kommentar:

  1. Hej! Oroa dej inte för tågresan! Det är bara att kånka på hundar och all packning sen sover hundarna så gott under sätet. :) Tills man närmar sig avstigning och Rista hoppar upp i sätet och pussar gubben i sätet framför på flinten... :D

    Ja, papperstussar i spåret kanske vore nåt! Vilse är helt tokig i allt skräp som ligger ute. Han bär på allt... Ölburkar, glasflaskor, pinnar, papper, kopplet, Ristas svans.... :)

    SvaraRadera