söndag 24 februari 2008

Hoffeträff i Lilla Edet

Idag var det dags för hoffeträff och eftersom vår "vanliga" klubb var upptagen idag, så blev det en lite längre resa. Vi träffades nämligen på Lilla Edets brukshundklubb. Även den här var en mysig klubb. Vi var ungefär 10 hundar idag. Panda ville följa med tror jag, för han packade ner sig i ryggsäcken.

Panda vill verkligen följa med, men han fick faktiskt stanna hemma.

Vi började träningen på samma sätt som vi brukar, med serpentiner. Här står alla uppställda i ringen.
Anna med Baxi som går mellan Jeanette med Nikita (BC) och Ingela och Mindi.

Här kommer Patricia med Grosse, som fick vara med och träna lite idag.

Eva med Yambo

Pia med Tosca

Husse och Vessla som precis avslutat sitt varv. Idag gick hon bättre än tidigare gånger, så träningen börjar nog ge resultat. Hon höll sig faktiskt nästan helt ifrån att studsa!

Sen blev det platsliggning i två omgångar och andra hunden i raden är faktiskt Vessla.

Aramis med Husse och Matte

Eva med Yambo står och tittar lite på en genomgång.

Husse och Vessla tog en paus och satte sig ovanpå den lilla stegen.

Carolina med Diesel

Sen blev det utställningsträning och genomgång. Det börjar ju bli dags att faktiskt lära sig vad utställning innebär och vad man behöver kunna. Här tränar vi på uppställning. Vi fick även träna på att springa lite och fick lära oss att vi måste öka tempot... Så nu blir det öva öva öva.

Patricia står och berättar och ger tips, medan Mixa tycker att nu ska vi göra något Matte, annars hittar jag på något på egen hand ;o)

På vägen hem så behövde vi stanna till i skogen precis vid klubben. Jag smet ut i skogen och Husse sitter kvar i bilen. Där sitter jag i godan ro med byxorna nere och så säger han helt plöstligt AKTA DIG! Jag blir ganska förvirrad och misstänker att det kommer nog minst en lös hund springande. Så ser jag hur den här saken kommer framtrippande och kommer närmare och närmare... tills den stannar på någon meters avstånd och står och vrålglor på mig. Sen återgår jag till bilen och vi börjar åka. Pippin springer ikapp bilen och ställer sig framför! Jag ut ur bilen och ska jaga bort fågeln, samt ta kort på den (självklart). Får iväg fågeln och hoppar in i bilen. Fågeln snabbt som bara den in framför bilen igen. Och så fick jag jaga iväg fågeln en gång till, lite längre in i skogen. Nu hinner vi köra iväg och så ser vi i backspegeln fågeln som springer som en tok och jagar efter oss! Vilken vaktfågel! Antingen ville den ha ut tull av oss eller så blev han kär i bilen ;o)

Vaktfågel!

2 kommentarer:

  1. Hej tack för en trevlig dag.
    har lånat ett kort från er till min hemsida hoppas det är ok annars hör av er.
    ha det bra Jeanette & Nikita

    SvaraRadera
  2. Du e så snabb och duktig, fattar inte hur du hinner uppdatera så snabbt jämt?!

    Fåglen är en pina i arslet rent ut sagt, den bor där och har så gjort i flera år.

    Tack för en trevlig dag

    Ha det bäst nu är det soffan en liten stund innan sängen, jo jag har med uppdaterat nu.
    Kram

    SvaraRadera