torsdag 28 februari 2008

Skogis med vilddjur...

Vessla visade tidigt idag att hon var på vilddjurshumör. Totalt tokig. Så jag funderade på vad jag skulle kunna göra. Började med godissök inomhus. Jag la godis i tomma toarullar och gömde 3 st. Sen fick hon leta och äta upp godiset. Tänkte, nu borde hon ha tagit bort toppen av energi. BULLSHIT! Lika vild och studsig och tokig. Så det blev över till nästa plan. UT i skogen och låta henne röjja bort energi. Och röjde gjorde hon. Skönt att det var fint väder i alla fall. Kameran fick följa med och jag tror nog att det syns att hon var lite tokig idag.



Efter en jäkla massa röjjande med pinne eller utan så fick det bli massor med godissök. Jag började med en ganska svår variant där hon fick söka efter ostbitar i ljungris. Ljungen var nästan lika hög som hon, så det var nog inte så lätt att hitta godisarna. Nu kanske hon lugnar ner sig lite, tänkte jag.


Men det fick bli ytterligare en massa godissök, på berget och gräset och i ljungen.

Sen började hon faktiskt gå istället för att studsa fram. Och jag kunde få lite lugnare bilder på henne.

Åh, nej. Matte har lurat mig! Hon har tagit bort min tokstudshoppvildenergi. Dååågh!

Så nu passade jag på att ta lite närbilder och liggbilder på Vessla.

Lite nya tänder har kommit fram. Det syns på det här fotot. Vita fina tänder!

Väl hemma efter ungefär två timmar i skogen, så la hon sig faktiskt ner och nu hoppas jag att hon ska vara lite trött i några timmar!

4 kommentarer:

  1. Herre gud vilken energi monstret har=) Bra att ni tänker på passitiviteten! Är ju så lätt att göra för mycke med de små söta! Hoppas allt e bra med er alla fyra! Kram

    SvaraRadera
  2. Vad skönt och se att vessla har lika mycke energi som Vinna har...hon e överallt känns det som...och vi har döpt om henne till Krockodilen, för hon hugger allt hon kommer åt i matväg...Jarro har inte en chans...:(..men han verkar inte lida av det...han bara fnyser och går där ifrån...Så barnen får gå med händerna uppdragna om dom ska gå förbi vinna...så hon inte tar det goda som dom håller i...hm, lär jobba på detta..Om en vecka kommer vi åka till Rättvik på våran andra utställning...synd att vi inte får träffa er...men det ska bli kul att få träffa Viska, vixxie och Vicko...kolla in hur jämna dom är...
    I mars kommer vi att starta spårkursen...vi har tre gånger kvar på valpkursen...så det ska bli jättekul att få komma ut skog och mark och lära sig spårläggandet..var juh husse som höll i den biten med jarro så jag e ganksa grön på det området...
    Ser iaf att ni mår bra...iaf vilddjuret..:) ha de gott och sköt om er i väntan på Våren..:)

    Kramizar från Sandra & Vinna

    SvaraRadera
  3. Vad härligt det ser ur för Vessla att rusa av sej sådär! Stackars Vilse får inte röja mycket alls. Jag hade honom lös i skogen här om dagen, men efter bara några minuter trasslade han in sig i en buske och gjorde illa benet. Så nu blir det koppel på igen... Det känns inget vidare att vara tvungen att ha honom så stilla när man ser vilken energi han har och hur glad han blir av att rusa. Men det ska väl gå över, snart, hoppas jag.
    Utställning hade varit kul! Men det är ingen idé att anmäla honom när jag inte vet om han kommer halta eller inte. Så det får nog dröja tills panosteiten gått över.

    SvaraRadera
  4. Hej,

    VInna är faktiskt ganska foglig när det gäller att bita i händer och ben osv...men det är just när det handlar om MAT, det är det bästa hon vet...det är barnen som e mest drabbade och framför allt JARRO...stackarn hinner inte med...
    Visst är dom lika Vinna och Vessla...nästan lite kusligt ibland tycker jag...Jag hoppas ni kommer till Avesta rasutställning i juni..:)
    Vinna har förrseten tappat alla tänder...tror jag, jag kan då inte se några av de gamla tänderna...
    Hon är, har jag märkt lite tjurskallig av sig...säger man åt henne för nått fel hon gör så drar hon teba´x öronen och går i väg och lägger sig och är riktigt sur..efteråt får man knappt titta på henne..inte förrens hon själv kommer och tycker att vi ska leka....Kontsig liten dam det där...:)Hon är upp i en vikt på 23 kilo och är ca 55-57 i manken...lite svårt att mäta..ska kolla på klubben om dom har en riktig mätsticka..Spännande att få höra om utställningsdebuten...
    Kram kram...

    SvaraRadera