onsdag 6 februari 2008

Nu ska tänderna ut!!!

Idag låg Vessla och tuggade på ett tuggben när det plötsligt lät som att hon höll på med en liten sten eller något. Så jag gick och kollade vad det var och det var en av kindtänderna som hade ramlat ut. Sen såg jag även att hon hade en framtand kvar av de små valptänderna och den har varit lös länge, så nu skulle den f-n ut, tyckte jag. Jag tog till det gamla knepet som man själv använde när man var liten och hade en tand som var jobbigt lös. Hade egentligen tänkt ge henne ett äpple att tugga på, men det blev en morot. Som jag höll i handen och hon fick gnaga på den. Jag fick henne till att använda framtänderna och efter ett tag så såg jag gluggen! Tanden var tappad! Och strax därefter spottade hon faktiskt ut tanden.

Hmm... undra om man kan använda samma teknik på de där jäkla sylarna som vägrar att ens bli lösa. Börjar verkligen längta efter att de ska ramla ut! Då kanske man kan köpa sig en ny hundjacka och slippa få en massa revor i den.

Igår var Vessla olidligt jobbig. Vi hade en sån där dag då vi verkligen inte kunde komma överrens. Jag hoppas att idag ska bli bättre. Det verkar i alla fall så än så länge.

1 kommentar:

  1. Hej på er...

    JA, visst är det jobbigt med dom där sylarna...men vi kan juh trösta oss med att dom snart e borta......:)
    Vissa Dagar ska man bara inte komma överrens..:0)
    Det tycker då Vinna är helt onödigt...Nu är det bara snart en vecka kvar till utställningen...tiden går så himla fort...Jag måste börja hålla mina nerver i shack..så jag inte påverkar henne...
    Lycka till med sylarna...:)

    //Sandra

    SvaraRadera