måndag 14 januari 2008

Fint väder!

Dagen började med fint väder och strax innan lunch så var jag bara tvungen att ta med mig kameran och Vessla ut. Även om det är nästintill omöjligt att fota henne och hålla koll på henne samtidigt. Det är en väldig fart i henne, speciellt om hon får vara lös. Så av de första ~50 bilderna är första bilden nedan den enda som jag slutligen kunde använda. Vilddjur. Efter det så försökte hon rymma också. Det var ett ställe som staketet sitter lite högt, så att glipan under var stor nog för henne att smita under. Det enda som var kvar på tomten var svansen när jag fick tag i henne. Det var bara att bestämt och lugnt hålla i svansen och lura henne att vända sig, sen fick jag dra in henne i tomten igen, och därefter blev det koppel på igen. Hon får alltså växa ett par storlekar till innan hon inte kan rymma ut, och då lär hon väl vara hög nog att hoppa över staketet. Hmmm....


Nåja, det blev några bilder till när hon var kopplad. Då var det lite lättare att hålla henne någorlunda stilla.


Vessla spanar ut över tomten.


När vi kom in så följde Panda med in och då skulle de ju bara dra igång och röjja med varandra. Panda smiter som vanligt upp i trappan och eftersom Vessla inte får gå upp i trappan så sätter hon sig under och försöker nå katten. Vessla, sitt fint! BRA, duktig tjej!

1 kommentar:

  1. Hej! Det var superkul att ses! Tar gärna en fika någondag! Vilka fina bilder ni lagt ut på ljuvliga lilla Vessla! Vi kan väl höras av och bestämma något? Kram Johanna o Mythos

    SvaraRadera