söndag 27 januari 2008

Hoffelek

Maja och Vessla fick leka av sig en stund efter att vi tränat en hel del. Till en början var Vessla den kaxigaste av dem och den som pushade på. Men efter ett tag så tog Maja över initiativet. Det märktes att hon var lite äldre och hade lite mer uthållighet. Vid ett tillfälle rusade de iväg rakt fram till Anna som stod med både Baxi och Mixa. Vessla rusade hela vägen fram och fick sig en rejäl tillsägning. Vessla pep till, men hon återhämtade sig snabbt, och var strax igång och lekte med Maja igen. Massor med bilder blev det och några av dem följer nedan. Vi fick med oss en rejält blöt och smutsig Vessla hem och hon fick en underredesdusch när vi kom hem. Hemma har hon varit väldigt trött och legat och sovit nästan hela tiden.

4 kommentarer:

  1. Åh! Vad kul med hoffebus!

    Ja, det är kul att dom är duktiga våra super-valpar! Hoppas bara det håller i sej när dom blir större. :)

    Ha det gott!

    /Ida

    SvaraRadera
  2. Hej och tack för en kanontrevlig dag!

    Ja du är snabbare ut i rymden än mig, nästa gång kanske jag vinner *ler*

    Nu har jag uppdaterat min sida, och soffan eller rättar sagt sängen ropar... kom till mig

    Ser redan fram mot att träffas om 14 dagar.....

    Kram

    SvaraRadera
  3. åååååååååhhhhhh, vad jag blir avis med era hoffeträffar...ser ut som vessla stortrivdes...Idag tränade jag lite ståträning til utställningarna, hör och häpna...hon stod stilla i kanske två minuter...och jag kunde flytta hennes ben dit jag ville ha dem...duktig tjej...men jag lovar att det är mycket bus i henne...vi har även tränat lite apportering..och hon är jätteduktig...men det är juh fortfarande väldigt mycket valpfasoner..Ha det gott...
    kramizar från systra med Matte...!!!

    SvaraRadera
  4. hej Pia...Ringträningen med Vinna verkar vara detsamma som med vessla...måste hålla ett jämt tempo annars så sitter hon i jackärmen på mig och jag blir galen på henne, markerar man åt henne så blir hon som en ål och bara stryker sig runt bena på mig och tycker att jag har inte gjort nått...kanske är ett hoffesyndrom, vad vet jag...Vinna vill å gärna bara dra iväg med leksakerna som vi använder till en börja på apporteringen...men det har blivit bättre..Det är bara att bita i det sura äpplet och blicka framåt...;)
    Kramizar från Oss....

    SvaraRadera