onsdag 16 januari 2008

Lite spår och mycket bus

Det var nästan fint väder ute, så jag tog Vessla och gamla kameran med mig ut. Eftersom det är olidligt blött ute så ville jag inte ta med den nya kameran ut. Solen sken, åtminstone de första två minuterna ute. Självklart så mötte Panda upp när vi kom ut.


Jag hade dock tänkt mig att Vessla skulle få spåra en liten bit idag med. Jag hade torkat blodpudding i ugnen tidigare under dagen och tänkte testa vad Vessla tyckte om det genom ett godisspår. Jag satte Vessla vid ett fotbollsmål och traskade iväg en liten bit. När jag börjat lägga ut spåret kommer Panda rusande, och sticker rakt över spåret. Nåja, tänker jag och fortsätter att lägga ut godbitar och gå framåt. När jag lagt klart spåret och hämtat Vessla till starten, börjat spåra en meter eller så, så kommer Panda återigen och drar ett varv över spåret. Hmm.. nu började det bli lite väl mycket störningar tyckte jag. Men Vessla fick testa att traska vidare. Det märktes dock att hon inte var lika förtjust i blodpuddingen, den var nog lite för hård, samt att spåret var lite väl svårt för henne. Men hon försökte i alla fall. Nästa gång får det bli ost i spåret igen och Panda får lov att stanna inne!

Här kommer en bild på störningsmomentet!


Efter det misslyckade spåret så hittar Vessla en vante, som jag tillåter att hon leker med ett tag. Hon fick ju hofferyck och flyger fram med vanten skakandes i munnen. Bilderna blev inge vidare. Hoffe i full fart, dåligt ljus och dålig kamera. Men Vessla hade nog roligt i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar