torsdag 27 mars 2008

Lek med Silver

Jag tog med mig Vessla ut och planerade en tur i skogen, men så blev det ju inte. Panda tyckte att han skulle absolut följa med ut. Inte nog med att han följde med ut, han tog genvägar för att hinna med oss när vi satsade på skogen. Så när vi traskade in i skogen så följde han med. Hmmm... dumt tänkte jag. För då kan jag ju inte ha Vessla lös. Så jag vänder för att försöka gå hem med Panda. Men väl ute ur skogen igen så möter vi först två hundar, varav den ena var en valp på fem månader. Ja, jag säger att vi möter två hundar, för bägge kom med kopplen släpande efter sig och Matten var ungefär 20 m efter. Vessla passade självklart på att börja leka med valpen. De tumlade runt och snurrade in sig i valpens koppel så att snart satt de fast ihop. Tur att de bägge var väldigt snälla. Panda stod under tiden kanske 5 m bort och tittade på. Han är lite dum ibland. Den vuxne hunden jagade upp honom i ett träd. Efter ett tags busande så gick jag och Vessla vidare.

Ute på fotbollsplanen såg vi Silver med Husse och Matte. Och då ändrades mina skogsplaner. Det blev lek med Silver istället. De leker väldigt bra tillsammans och busade runt en bra stund. Idag insåg de att de kunde springa in i skogen och jaga varandra. Panda den dummern vågade visa sig på planen också och tänkte väl gå fram och hälsa på hundarna. Det slutade ju med att både Vessla och Silver drog iväg efter honom och han fick klättra upp i ett annat träd. Hmm... måste nog lägga in mycket krut på att få till bra inkallning på Vessla och att bryta tokiga beteenden snabbt.

Vi tränade lite klicker hemma på eftermiddagen. Jag jobbar lite på utställningsträningen. Har ju nästan glömt bort att träna på det på sista tiden och nu är det ju snart dags igen. Det blev lite ståträning, men framför allt gå-träning. Jag vill få fram lite mer glädje i Vessla i gåendet, så jag klickade när hon viftade glatt på svansen och gick snällt och fint. Sen blev det en liten massage och kelstund på golvet.

Slänger in en bild från gårdagens träning med Husse. Vessla bjuder på en vacker tass under klickerpasset. Det var betydligt mer snö ute i går än vad som är kvar idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar