måndag 17 mars 2008

SNÖ!!!

Så lagom när vi bytt till sommardäck på bilen så kommer snön. Första snön som egentligen kommit på hela vintern, kommer i mitten av mars. Vad är det här? Nåja, någon är i alla fall väldigt nöjd. Vessla blev alldeles studsig när vi kom ut i morse. Överlycklig! Så istället för att promenera så blev det en massa bus.

Vi körde ett klickerpass inne vid lunchtid och som tidigare så fick hon bjuda på beteenden. Idag kom även sittande och liggande fram. Men då fick jag vänta ut henne. Men sen ökade hon frekvensen av de beteendena.

Nu på eftermiddagen är det mellan en halv och en dm med snö ute på fälten. Samtidigt blåser det en hel del så snön bara yr åt alla håll och kanter. Vessla flög fram över fälten och jagade snö, som blåste fram. Jag passade på att kasta lite snöbollar runt henne och även på henne. Så det blev lite bus och lek. Vi lekte även med en pinne som jag kastade och hon fick jaga efter. Tyvärr ville hon ju inte komma in med pinne till mig igen, så jag kastade snöbollar och tokade iväg åt andra hållet för att få henne intresserad av mig igen och efter ett tag kommer hon ju, men sällan med pinnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar