måndag 3 mars 2008

SOL!!!

Åh så ljuvligt väder! Har sitter Vessla och njuter av solen. Mmmm... skönt med värme.


På våran morgonpromenad så blev det lite utöver en promenad. Vädret var så ljuvligt att vi bara var tvungna att passa på och njuta lite extra. Vi började med en jättekort stund med lek med Alfons. Han tyckte dock att Vessla började vara lite väl stor och vild för att leka med längre. Men ett par minuter lekte de tillsammans. Därefter tränade jag lite spår med Vessla. Jag band upp henne vid ett fotbollsmål och så gick jag ut ett kort spår. Panda tyckte att det var ju jätteintressant. Vad pysslar Matte med... måste kolla efter. Så han gick rakt i spåret och nosade och kollade läget. Kanske lite väl mycket störningar i spåret alltså... :o( Men när jag släpte på Vessla så jobbade hon duktigt och följde mitt spår och hittade godisarna. Jag hade även lagt ut en strumpa i spåret för att se om hon skulle reagera på den överhuvudtaget, men det gjorde hon inte. Därför gjorde jag sedan en ruta med strumpan gömd i, och så fick hon leta efter den. När hon nosade över den så klickade jag och belönade. Då bjöd hon på ett läggande ;o) Sen blev det lite kamplek med strumpan. Och sen blev det en massa fotograferande med passivitetsträning och klätterträning för hund och katt.

Vessla fick klättra upp på en stor sten och sen fick hon träna på att sitta, stå och ligga på stenen. Det ser ut som att hon tyckte att det var lite svårt att ligga på stenen. Kolla hennes fokuserade min på andra kortet.




Panda ville också vara med så här kommer en bild på dem två tillsammans. Bägge sitter lösa, cirka 1½ meter emellan dem. Duktiga! Kika förresten på bilden ovan också, för i bakgrunden lurar Panda...


Sen var det Pandas tur att få visa upp sig lite. Här sitter han och njuter av solskenet, sen bestämde han sig för att vässa klorna lite, innan han kastade sig upp i sälgträd med en massa videkissar.








Panda visade att han klart och tydligt klättrar nerför trädet med huvudet nedåt. Jag älskar verkligen att se katter klättra. Det är sån energi och precision.

Vessla passade på att ta en kvist med videkissar och visade klart och tydligt vad man ska göra med sådana. Tugga bort dem från kvisten så fort att Matte inte ens hinner fota innan alla kissarna är borta.

Sen kommer det en hel bunt med ansiktsbilder på Vessla. Jag tyckte alla var så bra att jag inte kunde välja vilka jag skulle ta med, så det blev flera stycken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar