fredag 14 mars 2008

Lite kvällsträning

Det börjar kännas som om våren är här nu. Kanske inte temperaturmässigt än, men vårblommorna står där så stolta i alla fall. De här fotade jag på tomten.

Panda låtsades följa med oss på en promenad på kvällen, fast jag vet inte hur mycket han promenerade egentligen. Han låg ju mest och latade sig i solen.


På klickerkursen i går så kom vi fram till att det vore bra nyttigt om Vessla kunde fånga godisar när man kastar dem till henne. Hon har varit riktigt dålig på det hittills och inte fångat en enda godisbit. Men nu gav Husse sig järnet på att nu skulle det gå. Så många godisbitar var det som kastades, och antalet lyckade försök ökade faktiskt markant! Självklart stod jag klar jämte med kameran och fångade massor med roliga miner och försök ;o) (På första bilden är ostbiten i luften mellan Husses hand och Vesslas nos.)





Därefter blev det lite targetträning och Vessla visar att hon fattat galoppen! Hon kastar sig med full kraft på targeten. Ibland är hon bara så härlig!


Och därefter tyckte Vessla att det var dags för lite lek med en pinne. Här på bilden kastar hon faktiskt pinnen ifrån sig själv. Hon ser lite chockad ut.

Avslutningsvis så var jag tvungen att testa om det gick att lyfta henne fortfarande. Och det är gränsfall. Men det gick. Tur att Husse var snabb med kameran... för det var inte speciellt länge som jag orkade hålla kvar henne...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar