torsdag 6 mars 2008

Solsken och blandade övningar

På förmiddagen passade vi på och njuta av det härliga vädret. Hittade en plats i lite lä utanför huset och där satte jag mig och njöt av solen. Vessla fick ligga uppbunden vid kroken och tuggade nöjt på ett tuggben. När tuggbenet var slut passade hon på att röja undan lite småskräp ur trädgården, mossa och jord och lite sånt gick ner som efterrätt.

Nu på eftermiddagen har vi tränat vidare på hennes föremålsintresse. Jag packade med mig en hel bunt med leksaker ut på altanen, slängde ut dem spritt över altangolvet och sen satte jag mig och väntade på att hon skulle visa intresse för någon leksak. Då klickade jag och belönade henne. Efter ett tag så väntade jag ut henne, och då kom hon med leksaken till mig. Sen fick hon fortsätta och hämta resten av leksakerna. När hon hämtat alla leksaker så slängde jag iväg en leksak i taget som hon fick hämta och sen bytte jag till en ny leksak som jag slängde iväg. Jag hade ost med mig som belöning och det tycker hon är gott gott.

På söndag är det dags för första utställningen. Jag är redan nervös, sen nån vecka tillbaka. Ska bli lite skönt när första utställningen är över.

2 kommentarer:

  1. Visst är det skönt med all sol vi fått dom sista dagarna, än skner den här men andra sidan huset är mulen med "svart" himmel.

    Det kommer att gå så bra så på söndag, det är ju bara en valputställning, inte jorden som skall gå under. Njut för valptiden är underbar!!!!Vips så är hon för gammal för valputställningar

    Ha en trevlig fredag

    SvaraRadera
  2. Ja, nu hoppas jag verkligen att veterinären kan hitta något på Vilse. Det är inte lätt att veta vilken vet. man ska gå till heller. Jag har nästan alltid varit till Valla med Rista för jag tycker att jag har fått seriösast hjälp där, men dom kanske är bra på olika saker på de olika stationerna. Nu ska vi till Jägarvalen med Vilses ben, förhoppningsvis är vet. duktig på hältor där. Annars finns det ju några andra att gå till oxå, men jag vill inte fara runt som en tok till alla olika stationer heller.

    Stort lycka till på utställningen i helgen! Fina Vessla kommer att få dommaren att smälta tror jag! :)

    Trevlig helg på er!

    SvaraRadera