måndag 7 april 2008

6 månader

Ett HELT halvår. Ja, så gammal är hon nu, idag. Vägde Vessla igår och då stod vågen på stolta 25,7 kg. Idag blev det självklart fotografering. Några stå fint bilder.



Sittbilder...



... en ansiktsbild...


... och sen tröttnade Vessla (och Husse) på fotografering.


Det känns som att vi har kommit ganska långt på de 4 månader som vi haft henne. Även om det finns saker som vi verkligen behöver träna massor mer på (läs inkallning). Vi jobbar på med klickern och det känns som att vi gör ganska stora framsteg. Saker som vi har klickat in hittills: Target (musmatta), Fingertarget (två fingrar), Targetsticka (alldeles nyligen), tass (höger och vänster + spontant vid torkning), Fokus (stående framför, backande, sittande vid sida), plocka ringar från en stolpe (barnleksak) samt att bjuda på beteenden. På "traditionellt" sätt har vi lärt in sitt, stå, ligg, stanna kvar, hit (åtminstone påbörjat), gå fint, loss, varsågod, låt bli, ligga på en bestämd plats när vi äter, sitta innan man får gå ut/in. Även om många beteenden inte är helt befästa än, så har vi i alla fall börjat. Vi har säkert redan glömt något som vi lärt henne, samt att hon har säkert också glömt något ;o)

2 kommentarer:

  1. En Stor hoffekram till min syster Vessla på henne´s 6 månaders dag..
    Hoppas du du fick mycket kel och ett nytt tuggben att tugga på...hehe...
    Angående mötet i Jönköping så ville matte från början att jag skulle stanna hemma men får du följa med så ska jag baske mig med..så nu får jag bara lägga på charmen så ska du se att ja å får följa med..hihi...
    Ha en skön natt men spring inte för mycket i sömnen, min matte bara talar om för mig att jag e knäpp när jag springer på natten liggandes....
    Kramizar från oss alla...!!

    SvaraRadera
  2. Grattis grattis kära syster! Vad fiiiin du är! Stora damen ju! Kram kram (=brottningi en hög på golvet) från Vilse.

    SvaraRadera