tisdag 1 april 2008

Weasly är tillbaka

Efter att ha haft Vessla på besök i ett par dagar så är hennes "elaka" vilda tvilling Weasly tillbaka. Jo, idag var hon verkligen sig själv igen. På morgonpromenaden bestämde jag mig för att vi skulle gå en lite annorlunda runda. Vi gick ner förbi spårvagnarna och redan här började jag märka skillnaden. Svansen gick igång så fort vi bara närmade oss lite människor. Men eftersom det kom in spårvagnar så försvann ju alla människor. Men på andra sidan spåren så ligger ett dagis och där höll hon nästan på att lyckas fälla mig, för det kom ju en pappa och en barnvagn 10 meter bort som hon bara ville ville ville hälsa på! Nåja, jag återfick balansen och kontrollen och vi gick vidare.

Nu gick vi längs med en väg och Vessla var riktigt snäll och duktig. Sen går vi upp och går över en bro, som vägen och spårvagnarna går under. Det kom en lastbil under oss och Vessla blev lite rädd. Det var ju lite obehagligt att bilen bara försvann under oss. Vi gick vidare över bron, men eftersom jag kände att hon inte släppt lastbilen än, så vände vi och gick ett extra varv över bron. Nu var hon betydligt lugnare och brydde sig inte speciellt mycket alls. Vi fortsätter längs med vägen och när vi är på väg att möta en lastbil så kryper Vessla in bakom mig och gömmer sig. Hon börjar till och med att dra i kopplet. Jag gick en liten bit framåt och sen vände jag och tänkte att hon ska ju i alla fall inte förknippa platsen med något hon blev rädd för. Nu mötte vi istället en liten lastbil och då var hon helt lugn.

Sen hoppar hon upp och ska sno min keps. Jo, Weasly är tillbaka. ;o)

Därefter får hon syn på en kille med en barnvagn igen, på andra sidan staketet. Nu börjar hon pipa, och gny och svänga på svansen. Nu skulle hon bara hälsa. Men det var ju ett staket emellan, så det blev ju inget med det. Vi går vidare och nu gick hon ganska bra en kort bit. Sen börjar hon studsa framåt. Och sen studsar hon nästan hela vägen hem. När vi kommer fram till våran parkering så kommer det en tjej som är på väg till sin bil. Vessla börjar återigen att pipa och gny och svänga på svansen så att hon nästan trillar omkull. NU ska hon bara hälsa, men det fick hon inte nu heller. Men man kan lugnt säga att hon är tillbaka till sig själv igen.

2 kommentarer:

  1. "Mammas flicka" det där! ;)
    Mamma Ida är också VÄLDIGT social och det syns när man passerar folk att hon riktigt söker kontakt med dem och försöker flirta till sig lite uppmärksamhet. Nu är hon ju lite äldre och "förståndigare" så hon gör inte kontaktförsöken lika intensivt som Vessla...men kontakt vill hon ha!

    Egentligen ganska angenäma problem att ha en hund som är glad i folk även om det kan vara jobbigt det också!

    SvaraRadera
  2. Hihi! Det där pipandet och gnällandet känner jag igen. Vilse ska också fram och hälsa på allt och alla! Så jag brukar gå ganska ofta vid universitetet så han får en "överdos" av människor. Men det hjälper inte speciellt. Han siktar in sig på någon trevlig människa och börjar vifta på hela kroppen, hoppa och pipa. Ibland piper (skriker) han så högt att det blir pinsamt... :) Han blir ju frustrerad för att han inte får gå fram, så då höjer han rösten...
    Som Anna säger, ett ganska angenämt problem, men som kan vara nog så jobbigt.

    SvaraRadera