onsdag 23 april 2008

Missade ju...

... att berätta att Vessla badade igår igen. Vi var ute på en promenad längs med en av vägarna i skogen och så möter vi en kille med en schäfervalp. Han frågade så snällt om de inte fick leka en stund. Han hade inte träffat någon annan hund som fått leka med valpen. Så jag tyckte lite synd om killen och framför allt om valpen. Och eftersom Vessla faktiskt leker ganska snällt med andra hundar och framför allt med valpar som springer så fick de ju leka ett tag. Till saken hör att vi stod mitt ibland en massa lerpölar. Så Vessla passar på att jaga efter valpen rakt igenom pölarna. Tjihoo vad det gick. De rusade runt ett tag och sen stannar Vessla vid en av pölarna och doppar nästintill hela sig. Det var väl lite varmt att springa och då var det ju skönt att svalka sig med ett dopp.

Men fröken nöjde sig inte med att doppa sig. Hon börjar gräva i leran och hon gräver och gräver och gräver. Undertiden så står jag och pratar med ägaren för han hade en massa frågor om skötsel av hund och ville ha tips på hundschampon och allt möjligt. Det var tydligen hans första hund och han hade bara haft den en vecka än så länge. Valpen var 4 månader och nästan lika hög som Vessla.

När jag väl plockar in Vessla så har hon inte längre några färgskiftningar längs med benen. Hon är helbrun. Och luktar apa. Hon fick snällt gå på koppellängds avstånd från mig hela vägen hem. Sen hade jag tänkt att spola av henne med slangen utomhus, men tur som hon har så hittar jag inte nyckeln, så det var bara att ta med henne in i duschen. Efter minst en kvart så börjar vattna se ganska klart ut. Urk vad lera hon hade lyckats få in under pälsen.

1 kommentar:

  1. Mindi började inte ta sig ut i vatten fören hon var ca 9mån. Under sommaren var det flera hundar(+jag*ler*) som försökte få henne att bada. Idag badar hon i allt=) Fast till simningen har vi inte kommit än. Skräck senarium enligt henne=)Skall ni ner på söndag på mötet? Hur tar ni er ner? Min samåkning har skitit sig nämligen.. Kram

    SvaraRadera