fredag 11 april 2008

Promenad och lek med Nemo

Igår träffade vi Nemo och hans Matte ute på planen och så Vessla och Nemo fick leka av sig en god stund. Samtidigt så planerade vi in att träffas idag, men att börja med en promenad tillsammans, för att avslutningsvis låta dem leka en stund. Så på förmiddagen idag, så gick jag ut en sväng för att leka och klicka lite med Vessla, för att åtminstone ta udden av hennes energi innan vi skulle ut på promenad tillsammans med en annan hund. Det tillhör ju tyvärr inte vanligheterna för våran del, så jag förväntade mig mycket koppelstretande och träningsvärk i armarna efteråt. Men jag måste säga att det gick över förväntan. Första kanske 200 meterna var Vessla heltokig och ville verkligen fram och hälsa, men därefter så gick hon faktiskt riktigt bra. Visst att hon gjorde något försök då och då att nå fram till Nemo, och speciellt om han närmade sig henne. Men hon var mycket lugnare och snällare än jag väntat mig. Hon fick självklart massor med beröm och godis!

När vi gått runt promenaden så fick Vessla och Nemo leka av sig lite på fältet här nedanför. De började med att springa en liten runda och sen la de sig ner på backen och brottades och käft-fightades med varandra. Jag misstänker att Nemo har lärt Vessla den här leken, för så lekte hon inte alls tidigare. Innan var det mest jaga den andra hunden eller bli jagad som lek innebar för henne. Men nu rullade hon så glatt så runt i gräset, upp på rygg och så kröp hon nära Nemo och så tuggar de i varandras halsskinn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar