torsdag 3 april 2008

Träning av hemläxa

Vi jobbar vidare med våran klickerhemläxa. Just nu är det stå framför med ögonkontakt samt följa med när jag backar med bibehållen ögonkontakt som vi jobbar på. Jag försöker göra cirka tre pass om dagen med 3 små-sessioner i varje pass. Alltså 3x3x1 minut. Men det är vansinnigt svårt att begränsa sig till bara 1 minut i taget. Eftersom det här är viktiga moment så försöker jag gå låååångsamt framåt. Mellan passen med den här träningen så blandar jag upp med lite bjuda på andra beteenden. Så att hon inte glömmer bort att det är viktigt att testa med olika beteenden också.

Vi måste även sätta oss ner och fundera ut vad vi ska ta för moment och träna på Karin träningen. Svårt att bestämma vad vi ska hitta på. Vore skoj att lära in något nonsens-trick, men kanske nyttigare att lära in något riktigt istället. Hmmm... funderar vidare.

1 kommentar:

  1. Hejsan! Mycket ni betalar för eran klicker kurs i Gbg. Hade jag aldrig betalat!
    Jag skulle föreslå att ni väljer ngt fräckt trix som egentligen inte betyder någonting, för då har ni chans att träna på eran egna snabbhet i tummen + tänket och framför allt. Ni har råd att göra fler mer än en gång, för ni kan inte "förstöra" något som ni behöver i framtiden! Tips bara=) Såg idag på en sida(klickerklok) att igår i regnet shejpade hon in "nos-mot-bak-tass"=) Såg himlans roligt ut! Men fråga mig inte hur hon gjorde=) Själv tragglar vi på här hemma med diverse träning. Är i svacka nu. Mindi har ingen motivation. Himla tråkigt. Jag måste bli bättre tränings matte=) Kram

    SvaraRadera