fredag 4 april 2008

Godissök...

Högt och lågt, ute och inne. Massor med godissök blir det idag. Jag känner mig lite hängig idag och då funderade jag på vad jag skulle hitta på för att försöka trötta ut Vessla utan att jag själv ska behöva tröttas ut så mycket. Det fick bli ett gigantiskt godissök på våran träningsplan. Jag band upp Vessla vid ett av målen och så fick hon sitta där medan jag traskade ut med en massa godisar. Jag gick i en ruta ungefär 30 x 20 meter och därinne spridde jag ut godisar. Vessla satt väldigt lugnt och stilla och väntade på att jag skulle bli klar. Sen fick hon sparka igång och nosen gick och benen gick. Hon var riktigt duktig och jobbade hårt för att hitta alla godisar.

Inkomna från det gigantiska godissöket så blev det ytterligare godissök inne. Jag tog tre tomma toarullar och la lite godisbitar i. Sen gömde jag dem i lägenheten med Vessla väntande i sovrumemt. Hon var tyst och lugn! Duktig tjej! Jag gömde rullarna på halvhöga ställen. På en pall, halvvägs upp på en kökspall och ovanpå några lådor, så att det inte bara blir godissök på marken, utan att godisar även kan finnas högre upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar