måndag 13 oktober 2008

Elaka Matte lurade mig...

Elaka Matte. Först var hon visserligen ganska snäll. Hon tog ut mig på en långpromenad. Vi gick en av skogsvägarna, en där det nästan aldrig går några andra människor eller hundar. Så eftersom det var riktigt uruselt väder så fick jag gå lös en stor del av sträckan. Oftast om jag går lös så går jag nästan fot med Matte ändå. Eller så stannar jag en stund och nosar på något spännande innan jag springer in i fotposition igen. (Det är bara Weasly som drar iväg på egna äventyr.) När vi kom hem märkte jag att något var på gång. Jag fick sitta kvar innanför dörren och så slängde Matte av sig regnkläder i en hög innanför dörren innan hon gick för att hämta en extra handduk. En kort stund trodde jag att jag bara behövde lite extra torkning, men ack så jag misstog mig. In i duschen for jag. USCH! Jag tycker verkligen inte om att duscha. Men Matte hade tubost med sig in i duschen och när jag stod lugnt och stilla så fick jag en slurk ost. Så jag smet inte ut ur duschen en enda gång, men jag stod där och såg olycklig ut. Och även om jag inte smet ut ur duschen så blev hela badrummet blött. Jag lyckades skaka på mig ett par gånger och oj vad vattnet flög ;o)

Efteråt fick jag åtminstone en rejäl gos-stund med handduken. Det är mysigt. Jag kryper in i Mattes famn och hon gnuggar och kelar med mig och jag bökar runt i handduken. Ibland blir jag lite busig och tar tag i handduken och vill ha dragkamp, men då skrattar Matte bara åt mig. Nu är jag bara sååå trött, ska lägga mig och sova ett tag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar