torsdag 23 oktober 2008

Rapport från en gnällig Vessla

Idag har det varit lite långtråkigt. Jag har en känsla av att vi inte gått lika mycket som vi brukar göra, men framför allt så har jag inte fått någon träning alls idag. Husse har inte kommit hem från jobbet, och verkar inte komma hem snart heller. Dååågh, ska jag inte få göra NÅGOT roligt idag. Hmm.. tugg tugg tugg, mitt grisöra är nästan slut. Matte stängde in mig i sovrummet och gömde godisar; det låg en bakom min mattunna, en under trappan och så en i köket, vid ismaskinen. Lätt som en plätt att hitta dem, även om jag sökte igenom heeeela vardagsrummet först. Men det gjorde jag ju bara för att glädja Matte lite. Hon blir så lessen om man hittar alla godisar på en gång. Sen gömde hon ett grisöra insnört i ett badlakan. Jag blev så till mig att jag höll på att slita sönder badlakanet. Vänta lite, måste sniffa ett varv till, kan ju ha missat något...

... tebaka igen. Det fanns inget mer. Ska jag ALDRIG få göra något roligt idag. Nyss gick Matte och jag en promenad. Det var en kille nere på min plan som höll på med några diskar, som han kastade hit och dit. Matte berättade att det var något som kallas freesbees, eller nått. Roliga verkade de vara. Men jag fick INTE ta någon. När vi är på väg tillbaka hemåt igen, så känner jag doften av min polare. NEMO skriker jag. NEMO, vart tog du vägen? Jag kände ju doften av honom, men han verkade ha gått hem. Åh, jag nosade och nosade och försökte få med mig Matte att gå snabbare. Min Nemo, men han hade försvunnit. Inte ens leka med honom fick jag. 

På den tidigare promenaden idag, så skulle den där katten bara följa med. Hela vägen. Jag som trodde att Matte och jag skulle ut i skogen. Nu blev det bara en promenad. Visserligen gömde Matte lite godis längs med vägen, men däremellan så fick jag mest gå och vänta på att den där katten skulle komma i fatt oss. Han skrek och härjade när han inte orkade följa med, eller vad det nu handlade om. Sen kom han som en virvelvind och flög förbi oss. För att återigen börja skrika. Lite gnällig är han nog allt. 

Hmm... ska man ALDRIG få hitta på något roligt idag. Nu går jag och lägger mig. Hoppas Husse kommer hem snart, så jag får träna lite. Hmf. Tass på er alla.
Vessla

1 kommentar:

  1. Hoppas att din morgondag blir roligare

    Tass Zimla

    SvaraRadera