torsdag 16 oktober 2008

Jag har varit hos Vetten

I går blev det ett snabb-besök hos vetrinären. Jag har ju fyllt 1 år och då var det dags för vaccinering. Det var lite spännande att vara hos vetten. Jag var lite pipig i väntrummet, för jag väntade ju på att något skulle hända. När det kom en söt tjej och sa Vessla, oj vad glad jag blev. Ville bara hoppa och studsa och kela med henne. Hon visste ju vad jag hette! Vi gick in i ett rum och jag fick hoppa upp på ett bord. Det gjorde jag med glädje när jag fick ett varsågod från Husse. Väl uppe på bordet så höll tjejen på med en liten apparat och drog över nästan hela mig. Jag passade på att nosa henne i hela ansiktet och försökte nå fram att pussa på henne. Hon letade tydligen efter mitt chip. Efter mycket letande hittade hon det. Det hade nog halkat iväg lite. Sen klämde och kände hon igenom hela mig. Jag stod och vispade med svansen hela tiden. Hon pillar ju på mig! Nöjd. Sen pillade hon mig lite i nacken. Husse och Matte påstod att jag fick en spruta, men det märkte jag inget av. Slutligen kikade hon på min lilla knöl på svansen, men jag stod fortfarande snällt och lugnt. Vetten sa att det var en irriterad talgkörtel och att Husse och Matte skulle sprita den, för att hålla den lugn. Sen var det klart för den här gången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar