måndag 20 oktober 2008

Lite träning med Husse

Lite träning med Husse har det ju hunnits med under helgen. Han passar på när Matte lagar mat. Tihi. Vi jobbade vidare med fotgående, eller kanske inte så mycket gående, utan vändningar på stället, både åt höger och åt vänster. Husse säger att det har lossnat nu. Jag följer med honom oavsett om han vänder åt höger eller vänster och börjar även förstå att jag ska sätta mig i rätt position. Han påstår att jag har kommit på att jag har bakben igen, men jag anser att jag alltid vetat om det faktiskt. Även om jag inte alltid använder dem ;o) Nu klagar han bara på att jag tappar ögonkontakten i vändningarna. Hur mycket kräver han egentligen? Om jag ska hålla koll på bakbenen kan jag väl inte samtidigt hålla koll på honom, eller? Vi får väl se hur det utvecklas. 

Under veckan sägs det att vi ska jobba på ställande under gång och även att förlänga sträckan som vi kan gå fot. Nu ska jag ta och vila en stund till. Lite trött efter helgen. Jobbigt att hålla koll på en extra flockmedlem, och ännu jobbigare när den helt plötsligt försvinner igen.
Tass på er,
Vessla

2 kommentarer:

  1. Hejsan Vessla med familj!
    Va roligt att ni lämnade ett avtryck =) Ja det är ett riktigt charmtroll Xarek. Vi ses nog på nåt hoffeäventyr det tror jag med all säkerhet.
    Ha de gott!
    Nospussar och Tasskramar från Elligårdens Xarek med familj

    SvaraRadera
  2. Glömde att säga STOOOORT grattis i efterskott Vessla!

    SvaraRadera