torsdag 16 oktober 2008

Träning och lek med Nemo

Börjar bli många blogginlägg idag... 5:e nu. Hmmm... Gick ut för en promenad med träning. Började med träningen efter en kort promenad. Vi testade lite nya saker. Jag vill lära in sitt fint. Jobbar med targetfinger för att få Vessla att sätta sig fint, sen klick och belöning. Vessla är lite som en ekorre i det här momentet och tar tag med bägge framtassarna om min arm. Ge mig godis! Vi har även börjat träna på snurra runt. Även här använder jag mig av fingertarget. Har försökt lite smått med att klicka henne för att vrida på huvudet, men kom inte längre än så. Därför gick jag över till att jobba med fingertarget. Vi får väl se om vi lyckas nån gång. Efter att vi tränat kanske en halvtimme dyker Nemo upp i periferin, och eftersom jag kände mig nöjd med vad vi tränat på så fick de leka. Vi gick lite upp i skogen och där fick de springa runt och jaga varandra. Eller Vessla fick jaga Nemo. Fullt ös var det på dem. Tills dess att de tog slut. Då blev det koppel på och så fick de ligga "snällt" medan Mattarna snackade vidare. Gick väl lite si och så. Så fort Nemo gjorde något, så som att rulla runt på rygg, flög Vessla upp och ville leka mera. Men när Nemo låg stilla så höll sig Vessla faktiskt lugn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar