onsdag 1 oktober 2008

Mera lekträning

Ja, just nu är det fullt med lekträning som pågår, och annan träning också förståss, men den får Husse ta hand om ;o) Vessla och Matte har mest roligt och roar sig inomhus med lekträning och utomhus med en massa promenader. Idag blev det ett pass med Zlatan-träning. Jag började lägga in kommandot, dvs säga Zlatan när Vessla sätter en tass på fotbollen. Hon är jätteduktig och verkar tycka att det är skoj också. Vi jobbar även vidare med tennisbollen och idag var det lite mer action i henne. Hon jagade efter bollen nästan omgående. Det var inte nån fundering på hur hon skulle få godisen utan hon traskade iväg och hämtade bollen. 

Därefter blev det lite apport-träning. Vessla fick stå och hålla i apporten, vilket funkar bra. Jag drar inte ut på tiden speciellt länge än, utan viktigare är att hon inte misslyckas och börja tugga. Sen körde vi även ett pass där hon fick följa med mig med apporten i munnen och även här gick hon toppenbra. Höll ett bra tag om apporten, inte ett tugg! Då blir man glad. Jag ökade även tempot så att jag joggade baklänges och det var heller inga problem. Snart får vi nog börja träna att hon ska kunna sitta stilla med apporten också. 

Utomhus tränade också lite på att hålla fast, plocka upp och överlämna ett föremål. Vi hade med oss en plastring ut. Den här var Vessla dock mer tuggig med, och vid något tillfälle fick jag ta den ifrån henne för att det blev för mycket tugg, men efter det minskade tugget igen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar