onsdag 29 oktober 2008

Hoffebesök

Idag har vi haft besök. Det var två griniga kärringar som kom på besök. Eller de kanske inte var så griniga egentligen, men jag fick inte hoppa och hälsa på dem, som jag ville. Jag fick ligga på min plats och vänta och sucka och vänta och ändå fick jag inte hälsa på dem. Det dröjde en hel evighet, sen fick jag slutligen tillåtelse att gå. Då insåg jag ju att det var Sanna och Patricia som var här. Gissa om jag blev nöjd! Efter att de ätit en massa godsaker, grillad kyckling och baguette och kakor och grejjer, så blev det äntligen dags att göra något. 

Koppel åkte på och Matte tog med sig en påse med köttbullar. Ut på parkeringen gick vi och gissa om jag blev överraskad. Där satt ju 4 hoffar! Det var Grosse och lillpluttan Zimla i en bil och i den andra bilen satt Mixa och Kax. Gissa om jag fick en utskällning. Zimla och Kax fick komma ut och så gick vi iväg på en promenad. Kax var lite intresserad av min rumpa, han tyckte att jag var en sån snygging! Nästan så att jag blev lite kär i honom, men säg det inte till honom för då blir han så kaxig. 

(lånade den här bilden från Kax hemsida, men det är Patricia som tagit den.)

Vi gick iväg först åt ett håll och sen vände vi och traskade åt andra hållet. Det blev en ganska rejäl promenad och Matte säger att hon var jättenöjd. Hon tyckte att jag uppförde mig så duktigt. Jag busade dock lite med Zimla och retade Kax lite. Utöver det så gick jag nästan som vanligt. Patricia hade kameran med sig så jag hoppas att det kommer lite bilder senare, så att jag får bevisa hur duktig jag var. Hoppas hon fotade vid rätt tillfällen ;o)

Matte säger att hon tyckte att det var en toppendag och att hon hoppas att de kommer åter på besök. Jag håller med henne. 
Tass på er alla,
Vessla

Fick en bild av Patricia. Här går vi alla tre hoffar, stolta jämte varandra.

4 kommentarer:

  1. Det låter som en mycket trevlig dag ni haft med hoffarna. Synd att man inte kunde vara hemma.

    SvaraRadera
  2. Hej hej!

    Nu e våran sida uppdaterad, när jag klickat på skicka inlägg så kommer korten på mailen strax. TACK för en trevlig dag och som sagt kommer mer än gärna tillbaka

    SvaraRadera
  3. Det va som attans. Ni verkar haft det himla trevligt! Kram

    SvaraRadera
  4. Det va som attans. Ni verkar haft det himla trevligt! Kram

    SvaraRadera