fredag 7 december 2007

2 månader!

Hipp hipp hurra! Idag fyller Vessla 2 månader! Tihi... man måste fira de små stegen när de är så här unga ;o) Vi firade med att träna lite sitt och kontakt med korv. Mumma för korv. Jag passade på att fota lite under tiden vi tränade, så här kommer 2-månaders foton på sötnosen.

På bilden nedan tränar Husse kontakt med Vessla. Hon börjar bli ganska duktig, trots att vi inte tränat specielt mycket. Det är roligt att ha kommit igång lite med träningen.

För övrigt så går det rätt bra. Det är bus och lek varvat med sömn. Hon tycker väldigt mycket om sin filt, så mycket att hon vill bita den i små stycken. Hon har hittat att det är fetvadd inne i filten och det ska ju plockas ut. Hmmm... Matte är inte fullt lika glad över det här som Vessla är.

I natt blev det lite färre kisspauser. Vi kom inte i säng riktigt förrän framåt halv tolv, Vessla hade somnat lite tidigare, men Husse kom hem sent från träningen och då vaknade hon igen. Sen blev det en kisspaus strax innan två och sen höll hon sig till halv sex. Vid tvåtiden vräkte regnet ner nått helt otroligt, så Vessla ville gå in igen på en gång. Hon påstod att hon kunde hålla sig, men det gick inte jag med på. Nu när vi väl är ute i regnet så får du faktiskt ta och kissa, så att jag slipper gå ut igen inom en kvart i ösregnet. Alltså tog det några minuter innan Vessla kissade och jag var helt dyblöt när vi kom in igen.

I morse lekte Vessla med en Frollicboll. Det var en boll som följde med ett frollicpaket nån gång för nått år sen. Bollen har utstående bokstäver, vilket var skoj att bita i tyckte Vessla. Bollen piper om man lyckas trycka ihop den tillräckligt, men sån kraft har hon inte i käkarna än. Dock tycker jag att hon börjar få mer kraft när hon biter tag i ett finger eller så. Aj!

5 kommentarer:

  1. Hej på er alla fyra!!!
    Hon är underbart vacker... :-)
    Skönt att höra att det går bra för er och att ni verkar trivas bra ihop. Kramar i massor från Fredrik, Annelie och Geisha!

    SvaraRadera
  2. Grattis till systra mi på 2-månaders dagen önskar Vinna...Hoppas du börjar bli lika busig som jag har blivit..hehehe...
    Ha de gott...//Vinna

    SvaraRadera
  3. Hon är jättefin ju lilla Vessla! Jag blir alldeles kär när jag tittar på bilderna!! :)
    Om en vecka sitter jag nog på golvet och pussas med Vilse! Guuud vad jag längtar!!
    Ha det så gott! Kram kram

    SvaraRadera
  4. Ojdå... det va ritne meningen att jag skulle vara anonym... :) men ni fattar nog att det är Ida ju!

    SvaraRadera
  5. Hon är väldigt söt den lilla!

    Ja nog har vi fått vatten så det räcker tänk om det vore snö allt som regnat

    Ha en bra helg

    Kul att ni lägger ut kort med

    SvaraRadera