söndag 23 december 2007

På besök hos "mormor och morfar"

Så var det då nästan jul. Vi är på besök hos Mattes föräldrar. Bilresan gick väldigt bra. Både katten och hunden höll sig lugna. Vi tog en paus längs med vägen på en 3½ timmes resa. Väl framme har det busats med mina föräldrar och även med min bror. Vessla är så lycklig. När det är flera personer som bryr sig om henne. Jag tror att hon är speciellt glad i pappa, för han busar med henne. Sen har hon även fastnat för mammas skor! 1½ olycka har hänt inne. Men det var för att vi passade henne lite för dåligt. Första gången då hon precis hann sätta ner rumpan för att kissa och ett par droppar hann komma, så såg vi på henne att det var på gång och hann ju nästan få tag på henne. Då bar det ut och hon kissade snällt ute. Sen var det efter maten och det körde ihop sig så vi hann inte ut med henne, stod och sa precis att vi borde gå ut, så sätter hon sig. Hon hittade samma matta som första gången... nåja, sånt som händer.

Vi har hälsat på en hund här nere, men tyvärr är hon inte så glad i hundar som hoppar, utan hon ville mest dra sig undan, medan Vessla mest bara ville leka och busa. Men Vessla fick nöja sig med att hälsa på några av mina kusiner istället.

Det har även gått bra med Panda. Han sköter sig exemplariskt än så länge. Ligger i mina föräldrars säng och vilar ganska mycket. Sen leker han ibland en stund med Vessla och för en timme sen så var jag ute och han fick gå på en liten koppelprommenad. Det var väl inte så jätteuppskattat till en början, han är ju van vid att få gå lös på egen hand och nu fick han ju ha en matte efter sig i ett snöre. Men efter en stund så började han glömma bort att han var kopplad och klättrade i träd och sprang runt.

Nu ligger Vessla och sover snällt och lugnt, och jag ska passa på att umgås lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar