söndag 9 december 2007

Stadshoffen rapporterar


Igår var vi på stadsbesök. Jag trodde aldrig att vi skulle komma hem igen. Först gick vi längs ett vattendrag. Där simmade det lite fåglar, men jag fick inte hoppa i och bada tillsammans med dem. Husse sa att det var för kallt. Så vi traskade vidare. Snart gick vi förbi en stoooor byggnad med torn och grejer. Matte berättade att här springer det runt en massa vuxna gubbar och jagar en boll. Det låter som en rolig sport. Får jag vara med tror ni, när jag blir lite äldre? Husse sa att jag var lite för liten än så länge. Han sa att jag behövde träna på att gå först, för att sen springa och därefter så skulle jag även träna upp något som hette bollkontroll, tror jag. Hmm... det låter spännande. När blir jag gammal nog för att jaga bollar?


Inne i stan fanns det massor med människor, några få enstaka hundar, som dock höll sig på avstånd. Förstår inte, ser jag så skrämmande ut? Jag hörde en massa människor säga, ååååh, så söt. Är det en schäfer? Eller är det en hoffe? Tihi, några kände igen att jag faktiskt var en hoffe, då blev jag glad! Jag fick hälsa på en del glada människor som tyckte att jag var helt bedårande. ;o) och det får man ju bjuda på. På Avenyn fanns det hästar. De hade söta mössor på huvudena, de hade de inte hos Bodil. Det här var nog tomtens hästar, eller var de kanske renar? Viktiga var de i alla fall, för polisen vaktade dem.


Efter flera år, eller vad som kändes som jättelänge, var vi slutligen på väg hem mot bilen. Nu var jag både trött och frusen. Skönt att man fick åka i Husses famn, fast vad gör Matte bakom ryggen på oss?


Puss Husse och tack för att du bär på mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar