lördag 29 december 2007

Återhämtning med mera

Panda har återhämtat sig bra efter gårdagens operation. I natt vid halv tvåtiden så dök han upp i dörröppningen till sovrummet och så prr:ade han glatt och kom rakt fram till sängen och hoppade upp och la sig på mitt bröst och började spinna högt. Då kändes det som att han hade återhämtat sig fullt. Det var mycket skönt. Idag har han varit som vanligt igen. Extra busig, eftersom han inte får gå ut än.

Vi fick sova lite extra i morse, vilket var väldigt härligt. Visserligen med ett par kortare vakna stunder, först vid halv sju, då Husse tog ut henne på en kisspaus, och sen lyckades han lägga henne igen och vi fick sova fram till åtta, då tog jag upp henne och så fick hon frukost. Därefter så lekte vi en liten stund, lugnt och stillsamt och sen efter ungefär en halvtimme så gick det att lägga henne igen, och så somnade vi om tills klockan närmade sig tio. Underbart!

Vi har väl inte gjort något speciellt idag egentligen. Mötte ett par hundar ute, ganska stora hundar. Men Vessla ville gärna hälsa. Hon är ganska tuff ändå. Fast de var lite för stora och vilda för att hon skulle kunna leka med dem. Vi gick ut en stund på fotbollsplanen bakom vårt hus och tränade på att hon ska följa med snällt. Gick rätt bra idag också, tills dess att hon hittade en plastbit som hon plockade upp i munnen och sprang iväg med. Då är hon omöjlig, för det roligaste som finns är ju att Husse och Matte jagar henne. Så vi försöker gå ifrån och få henne att komma till oss, men då kommer hon i full fart och rusar bara förbi. Nåja, slutligen fick vi tag på henne och kunde ta ifrån henne plastbiten. När vi sen var på väg in så mötte vi Alfons och de fick leka en liten stund. De leker väldigt fint med varandra. Idag lyckades faktiskt lille Alfons få Vessla på rygg ett par gånger. Men Vessla ställde sig även över Alfons, på samma sätt som hon brukar göra med Panda.

Panda och Vessla börjar bli sugna på att få leka med varandra igen. Men vi jobbar hårt på att hålla dem isär än så länge. Det är ju väldigt onödigt att Vessla ska slicka honom i rumpan. De får vänta någon dag till. Vid lunchen idag så gick Panda fram mot matskålen när Vessla åt, då fräste hon till mot honom. Så då gick jag fram för att testa om hon tänkte reagera mot oss också. Jag tänkte massera henne i nacken lite, vilket jag testat vid flera tillfällen tidigare när hon ätit, men idag morrade hon även på mig, så då tog vi ifrån henne maten tillfälligt och så fick hon jobba lite för att få tillbaka den. Svårt att veta hur man ska reagera, för att hon morrar åt oss är något som vi verkligen inte accepterar, men man vill ju heller inte förvärra situationen.

1 kommentar:

  1. Hej hopp! Skönt att ni börjar få sova ordentligt igen. ;)
    Är nu i Flen och njuter av barmarken, riktigt skönt att kunna gå som vanligt istället för att halka fram på glans-is, stel som en pinne.
    Morra vid matskålen...många idéer finns det men jag brukar låta mina vara. Av vilken anledning måste jag kunna ta i min hund när den äter? Men om jag nu måste ta ifrån min hund maten så skulle jag bara ta den där och då, inget jag skulle träna på att göra.
    Ida är ju lite rivig om Gnista kommer för nära när de äter och det tycker jag är okej eftersom Gnista inte har något där att göra. Sen får ju jag se till att ha ordning på hundarna när mat är inblandat så att de inte kommer för nära varandra.
    Men som sagt, många idéer finns det och man får nog göra det som funkar bäst för en själv.
    Ha det bäst!

    SvaraRadera