lördag 15 december 2007

Lite foton från eftermiddagens tur ute

Vi var ute och testade att spåra lite med Vessla. Jag gjorde ett avstamp ute på en fotbollsplan och sen traskade jag iväg kanske 20-25 meter och gömde mig bakom ett träd. Tyvärr kändes det lite som om Vessla inte riktigt förstod vad vi var ute efter, men hon hittade i alla fall fram till mig och fick belöning för att hon kom. Husse säger att hon nosade på i början, men att hon sen sprang iväg i en felaktig riktning, och Husse var lite osäker på var jag var och följde därför med. Nästa gång kanske Vessla ska få sitta och titta lite längre på att Matte försvinner.

Vi passade även på att fota lite när vi var ute och här kommer dagens bilddos.
Här kommer vilddjuret springande för fullt. Dagens "hofferaceövning". Full fart ska det vara säger Vessla och viner fram. Ibland har man tur och lyckas få någorlunda skärpa på kortet i alla fall.


Vilar lite mellan Mattes ben.


Sen var det lite träning med Husse, inkallning och gå vid sidan.


Och sen kommer belöningen. Mums!


Slutligen lite uppställningsbilder.


1 kommentar:

  1. hejsan! Ja, det är jätteskönt att Rista och Vilse gillar varandra. Men det var jag egentligen aldrig orolig för, Rista gillar alla hundar.
    Kul att ni tränar så med Vessla. Jag längtar till att komma igång att träna Vilse också. Han ska få bo in sig ett litet tag till, så ska vi sätta igång med lite träning sen.
    Ha det så gott och pussa massa på goa valpmagen!
    Kramar!

    SvaraRadera