onsdag 12 december 2007

Panda och Vessla på lekhumör

Idag var det stora busardagen mellan katten och hunden. Först så började de med att hälsa urgulligt på varandra och småbusa lite stående på golvet, tyvärr hade jag inte kameran i närheten då. Men de hälsade nos mot nos och sen gick de liksom jämte varandra och smånosade på varandra och gjorde små lugna lekinviter, för att sedan fara iväg, då katten hoppar upp på sin klätterställning och Vessla är inte sämre hon än att hon börjar klättra hon med.
Vad gör den där katten däruppe egentligen? Kan jag nå honom?
Medan Panda ser ut att fundera, sitter jag säkert här uppe eller?
Hmm... om du kommer närmare, då...
... får du dig en smack på nosen. Fast han gör det så himla snällt, helt utan klor. Enbart på lek.
Sen avslutar de det hela med att leka med samma leksak. Panda sitter däruppe och drar i snöret, medan Vessla drar i korken som sitter i änden av snöret. Så gulligt!

4 kommentarer:

  1. Hej Pia & Björn,

    Dom ser ut att trivas tillsammans.
    Tycker det ser ut som om vessla har fått höga ben nu.. konstig att dom växer så fort...Vinna tycker jag har blivit lite ranglig bak...inte riktig koll på läget ibland..
    Här kommer det att bli fint väder idag så jag ska försöka fota ute idag...kallt är det å för den delen, 10 minus...så vinna vill inte vara ute så länge..Brrr..Hoppas allt är bra annars och hoppas vi snart ses med dessa små vilddjur.Vinna har förresten förstört två par byxor för mig..KOmmer som ett jehu och hänger sig i byxbenet...:(så vi försöker för fulla muggar att få bort beteendet..Ha de gott!!
    Kram Sandra & Vinna

    SvaraRadera
  2. Tack för inlägget, oj vad det var svårt att fota idag..hon är så snabb...precis när man ska fota så är hon borta...;( Vi var ute en hel timme med både ungar och hundar så nu såver Vinna så sött, sen är hon väl jättehungrig när maten serveras..;)
    Ha de gott..
    //Sandra & Vinna

    SvaraRadera
  3. kul att det går så bar med panda & vessla! som vanligt fina bilder! :)
    ha det så bra!
    anna, mamma ida & den gråa odågan

    SvaraRadera
  4. Heeej!
    Vad underbart söt hon är er lilla stjärna! Kul att ni även har en hemsida! Mythos och jag låter hälsa att vi gärna leker någon dag! :)

    SvaraRadera